A Kockás terítő kampány egy népszerűsítő kampány, amelynek fő célja, hogy az emberek megismerjék és felismerjék a stroke betegség tüneteit, és ezáltal megelőzzék az agyi érkatasztrófát.

Alaptörténet – Kocsis Gábor története

 „A kockás terítő története

Hogyan válik egy közönséges használati tárgy az Élet szimbólumává? Amikor először megláttam a kopott, piros-fehér kockás terítőt azon a tavaszi estén, 7 évvel ezelőtt, nem gondoltam, hogy hamarosan a reményt, a hitet és a küzdeni akarást jelenti majd számomra. Akkor még csak a kórházi folyosó szélén álló kisasztal szokásos kellékeként összeomlott életű emberek ételei kerültek rá, és kétségbeesett vagy beletörődő beszélgetések hangzottak el felette.

Ahogy leültem a vacsorámmal a magányos asztalhoz, és azon gondolkodtam, hogy miért kellett 28 évesen ilyen csapást elszenvednem, rájöttem, hogy a kockás terítő nem börtön. A kockás terítő lehetőség. Egy lehetőség arra, hogy a stroke után visszatérjek az életbe. Egy lehetőség arra, hogy elhiggyem: ki lehet jutni a legmélyebb gödörből is, ha megtaláljuk azokat a fűszálakat, amikbe kapaszkodni tudunk.

Ilyen fűszál volt számomra a régi kockás terítő a kórházi asztalon. A stroke az egyensúlyérzékemet és a bal oldali mozgáskoordinációmat is érintette, és amint elmúlt a közvetlen életveszély, elkezdtem gyakorolni, hogy újra teljes értékű embernek érezhessem magam. Kerestem a fűszálakat. Szembe akartam menni a félelmeimmel,  hogy ne azok határozzák meg a hátralévő életemet.

A kockás terítő különös társként kísérte végig minden vacsorámat, és a fejlődésem egyik legegyszerűbb és leghatékonyabb eszköze lett. Igyekeztem mindenből játékot csinálni, mert lelkesen sokkal jobban lehet haladni, mint görcsösen. A kockás terítő pedig mintha játékos könnyedséggel kínálta volna magát nekem: „találj bele az ujjaiddal a négyzeteimbe!” Én pedig azokra a percekre elfelejtettem a félelmeimet, elfelejtettem a magányomat, és elfelejtettem azt is, hogy nemrég omlott össze az életem.

A kockás terítő fűszál volt számomra, amibe kapaszkodni tudtam. És egy lehetőség, amely nemcsak az Életbe való visszautat mutatta meg, hanem rengeteg mást is adott: hitet, célt, nagyszerű barátokat, és a vágyat, hogy mindenkinek legyen legalább egy fűszála, amibe kapaszkodni tud.

Szeretnénk ez a fűszál lenni. A Strokeinfó Alapítvány célja, hogy reményt és tapasztalatokra épülő segítséget nyújtsunk a stroke-túlélőknek, és felhívjuk a figyelmet egy olyan betegségre, amely bármelyikünket érinthet. Ennek küldetésnek vált szimbólumává a kockás terítő.”

A kampány céljai ezenfelül:

  • A Strokeinfó Alapítvány közismert és népszerű alapítvány legyen Magyarországon.
  • Kiút a stroke következményeként kialakult pszichológiai csapdából.
  • Minél több ember megismerje és segítse az Alapítványt:
  • Túlélők
  • Hozzátartozók
  • Önkéntesek
  • Támogatók
  • Szakma

 A kampány jellemzői:

  • mozgalmas
  • figyelemfelkeltő
  • önkéntesek által működtetett
  • preventív
  • sokoldalú

 BAKI –szlogen bevezetése, a FAST amerikai mozaikszó magyar megfelelője:

 

Rendezvények:

2018.

2019.

  • Május: Kockás terítő futás
  • Június: Kockás terítő piknik
  • Augusztus: Kockás terítő flashmob
  • Október eleje: Egészségnap
  • November: Kockás terítős éttermek versenye

2020.

  • Május: Kockás terítő futás
  • Június: Kockás terítő piknik
  • Augusztus: Kockás terítő flashmob
  • Október eleje: Egészségnap
  • November: Kockás terítős jótékonysági bál

Összefoglaló kiadvány a Kockás terítő kampányról

Önkéntes toborzó kampány 2018. május- július (későbbi munkatársak):

A kampány arcai:

  • Kocsis Gábor, túlélő, kuratóriumi tag
  • Peterdi Gabriella, konduktor, kuratóriumi tag
  • Sarkadi Gabriella, túlélő, kuratóriumi elnök

A rendezvények háziasszonya: Andrási Betty, érintett hozzátartozó, pszichológus

Kampányweboldal: www.strokeinfo.hu