Mi teszi olyan egészségessé az áfonyát?

Az áfonya a gyümölcsös standok kínálatainak legjobbjai közé tartozik: Nemcsak az íze ID-10020089remek, de értékes  tápanyagforrás is. Az EAT SMARTER elárulja, mi teszi az áfonyát olyan egészségessé, és hogyan lehet az, hogy ez a gyümölcs még a ráncoktól is megóvhat minket.

Június végétől szeptemberig tart az áfonyaszezon. Ezalatt kell bezsákmányolnunk őket! Hiszen az áfonya igazán egészséges – ezt számtalan kutatás igazolja. Az áfonya egészségügyi hatásával foglalkozó kutatások középpontjában pedig mindig az úgynevezett antociánok állnak.

Az antociánok teszik egészégessé az áfonyátID-100113379

Az antociánok abban támogatják a testet, hogy az a szabadgyököket elhárítsa és semlegesítse. Így azok a növényi részek, amik az áfonyának a mélykék színét is adják, képesek megfékezni a bőr idő előtti öregedési folyamatát. Tehát ez a gyümölcs valóban megelőzheti a ráncok kialakulását. Emellett az áfonyában található bioanyagok stabilizálják az endogén érrendszert és egyes kutatások szerint még a rák kialakulását is megakadályozhatják.

Az áfonya egy kis vitaminbomba és nagyon egészséges!

 ID-100223565Az áfonya gazdagon tartalmaz C-és E vitamint, amik valódi „szépségápoló gyümölccsé“ teszik a kék bogyókat. A C vitamin stimulálja a kollagén előállítását – ez kvázi belülről erősíti a bőrt. Az E vitamin már régóta szépségvitaminként ismert. Mind a két vitamin antioxidánsnak számít, meggátolják a szabadgyökök felvételét és erősítik az immunrendszert.

Kalóriaszegény és egészséges: áfonya

ID-10039321

Nem mellékesen az alakunk is meghálálja, ha étrendünk gyakran tartalmaz áfonyát: 100 gramm áfonya csupán 36 kalóriát tartalmaz. Jó tudni: A vadáfonya különösen egészséges, mert több fontos tápanyagot tartalmaz, mint a termesztett változat.

Áfonya: Cserzőanyag emésztési problémák ellen

Az  antociánok, vitaminok és ásványi anyagok mellett a speciális cserzőanyagok is egészségessé teszik az áfonyát: A cserzőanyagok megelőzik a hasmenést, gátolják a baktériumok elszaporodását és gyorsítják a nyálkahártya gyulladásainak gyógyulását. Ezek a hatások főleg a szárított áfonyánál figyelhetők meg.

Fontos a helyes tárolás

Az áfonya egészséges – de óvatasan kell vele bánni. ID-10049639A kis bogyók különösen érzékenyek az ütődésre, gyorsan megpenészednek és savanyúak lesznek. Ezért a friss áfonyát mindig óvatosan kell szállítani és a vásárlás után hamar elfogyasztani. Aki később is szeretné az áfonya édes aromáját élvezni, az fagyasszon le belőle egy adagot!

Fordította: Dömötör-Nagy Dóra

Forrás: http://eatsmarter.de/ernaehrung/gesunde-lebensmittel/heidelbeeren-gesund

By |2018-12-13T18:46:26+00:00december 13th, 2018|Blog|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..