Hogyan segít a gyógypedagógiai fejlesztés?

2022. december 13.

A szélütésen átesett betegek szövődményei közé tartozik a beszéd és látászavar, a hallás romlása, beszédképtelenség, emlékezetzavar vagy emlékezetkiesés. A stroke utáni életre jellemző, hogy sok olyan az egészséges embernek egyszerűnek tűnő dolgot újra kell tanulni. A tanulást a gyógypedagógia fejlesztő módszereivel lehet elősegíteni. A rehabilitáció célja, hogy a beteg ne csak elvesztett képességeit nyerje vissza, hanem önállóság és önbizalma, önértékelése is minél nagyobb fokban helyreálljon.

Minden stroke-on átesett beteg sajátos egyéni terápiát igényel. A terápia első lépésében a gyógypedagógus felméri, hogy melyek azok a képességek, amelyek a szélütés során sérültek Az egyéni képességfelmérést követően a gyógypedagógus összeállít egy képzési programot, amelyet a gyógypedagógus a beteggel szoros együttműködésben az állapotjavulás függvényében követ. A gyógypedagógus olyan gyakorlati feladatokat is végeztet a betegekkel, amely javítja a koncentrálóképességet, fejlesztik az emlékezetet és a kommunikációs és szociális képességeket is.

[otw_is sidebar=otw-sidebar-1]

Terápiás módszerek: